Skip to main content
0
Heb je een vraag? Hieronder geven wij antwoord op de meest gestelde vragen.

* Verzenden orders ACTUELE standen

Om u als klant van Feestwarenhuis.nl goed te informeren laten wij hier zien hoe de actuele standen zijn in de bezorgingen. Post NL heeft hier en daar wel wat achterstanden in de levering van de pakketten en tijdens Black Friday, Sinterklaas en Kerst zal dat niet anders zijn helaas. Wij meten de verzendingen iedere dag en bij wijzigingen kunt u dat hier vinden.

Directe verzending van uw order!
Alle orders die voor 17.00 worden besteld bij Feestwarenhuis.nl worden direct verzonden. Wij zorgen er voor dat alle orders worden ingepakt en worden opgehaald door Post NL of DHL.

 

Actuele zekerheid Post NL - REGULIER Nederland

89%

Actuele zekerheid Post NL - REGULIER Belgie

87%

Actuele zekerheid Post NL - Briefpost (levering volgende dag)

90%

Actuele zekerheid DHL - via Bol.com besteld

95%

Actuele zekerheid DHL/ Post NL - Amazon besteld

91%

Over hoeveel orders gemeten

98%

Directe verzending orders voor 17.00 op werkdagen

99%

Over uw order in onze webshop

Hoe lang is de levertijd?

Op werkdagen vóór 17:00 uur besteld, direct verzonden! In 96% van de gevallen wordt de bestelling de volgende dag geleverd:

Besteld voor 17:00u Verwachte bezorgdag
Maandag Dinsdag*
Dinsdag Woensdag*
Woensdag Donderdag*
Donderdag Vrijdag*
Vrijdag Zaterdag*
Zaterdag Dinsdag*
Zondag Dinsdag*

*Wij doen er alles aan om je bestelling op tijd te bezorgen. In een enkel geval kan de bezorging vertraagd zijn, door omstandigheden.

Alle artikelen die u kunt bestellen in onze webshop zijn bij ons uit voorraad leverbaar, daarom kunnen wij een snelle levering aan u garanderen.
Bestellingen bij Feestwarenhuis.nl worden binnen 24 uur verzonden, hierbij hanteren wij de volgende stelregels;

  • Uw bestelling en betaling is voor 17:00u bij ons binnen. De beste betaalmethode hiervoor is iDEAL/Bancontact/PayPal/AfterPay. Nadat uw bestelling is gepakt stellen wij u per e-mail op de hoogte van de verzending.
  • Uw bestelling en betaling komen na 17:00u bij ons binnen. Wanneer de bestelling later binnen komt dan 17:00u zal deze de volgende werkdag worden verzonden.
  • Bestellingen op vrijdag na 17:00u worden de volgende werkdag (maandag) verzonden.
  • Bestellingen op feestdagen worden de eerstvolgende werkdag verstuurd.

Mocht het onverhoopt toch zo zijn dat een artikel is uitverkocht of dat een dergelijk aantal besteld wordt wat de voorraad uitput dan zullen wij u hierover direct informeren.

Hoe hoog zijn de verzendkosten?

De verzendkosten zijn als volgt ingedeeld.

Bestellingen onder de € 75,- Nederland & België
Voor deze bestellingen hanteren we een standaard tarief van €5,40 binnen Nederland. Ook de eilanden zijn het vaste tarief. Voor België bedragen de bezorgkosten € 8,50

Bestellingen boven de € 75,- Nederland
Voor deze bestellingen hanteren wij een franco levering. Hierbij worden dus geen verzendkosten in rekening gebracht.

Bestellingen boven de € 75,- België
Voor bestellingen boven de € 75,00 rekenen wij ook de verzendkosten. Wij kunnen niet franco verzenden naar België door de hogere kosten die Post NL in rekening brengt.

Wie is de vervoerder?

Nadat uw bestelling wordt ingepakt, kiezen wij de juiste vervoerder. In de meeste gevallen is dit PostNL.

We verpakken de pakketjes zo klein mogelijk en wanneer het pakketje klein genoeg is versturen wij dit als briefpost. Zo blijven de kosten betaalbaar ook als u een kleinere bestelling heeft geplaatst. Bij briefpost zit helaas geen Track & Trace code.

Is het pakketje geschikt voor de brievenbus maar zwaarder dan 200 gram dan wordt het verstuurd per Brievenbuspakket, hierbij is een Track & trace code wel mogelijk.

Overige pakketjes vallen onder Pakketpost en deze worden altijd met Track & Trace code verzonden.

Kan ik mijn bestelling traceren?

Na verzending van uw bestelling ontvangt u van ons een e-mail met de bestelbevestiging.

Verzending per briefpost (geen Track & Trace)
Soms past je bestelling in een envelop. Dit versturen we dan als briefpost, dit is de goedkoopste en snelste manier van versturen & ontvangen. Je bestelling is dan vaak de volgende dag al in huis.

Wanneer je bestelling is verzonden als briefpost is een Track & Trace code niet mogelijk.

Verzending per pakket (met Track & Trace)
Wanneer je bestelling als pakket wordt verstuurd ontvang je van ons een melding per e-mail met daarin een link naar de Track & Trace pagina van de vervoerder.

Kan mijn order naar meerdere adressen worden verzonden?

Nee onze webshop is ingericht op het verzenden van 1 order naar 1 adres.
Op deze manier zijn ook de verzendkosten ingericht.

U kunt;
– losse orders plaatsen met andere adressen
– Contact met ons opnemen. Wij verzenden u dan een factuur van 7,75 per adres. Dit zijn de werkelijke kosten van Post NL.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?

PostNL probeert eerst uw pakket bij uw buren af te leveren. Of bij een PostNL-punt in de buurt.

Let op dat PostNL tegenwoordig geen kaartje meer achterlaat, maar u kunt zich wel aanmelden via de PostNL app en hier uw voorkeuren doorgeven. Ook ontvangt u hier meldingen als het pakketje bij u geleverd wordt.

Goed om te weten: PostNL bewaart uw pakket een week op het PostNL-punt. Daarna wordt het pakket naar ons teruggestuurd. Wij nemen dan contact met u op om te vragen wat er met de bestelling moet gebeuren.

Kan ik mijn bestelling afhalen bij een PostNL pakketpunt?

Bij bestellingen hoger dan € 10,- (exclusief verzendkosten) kunnen wij uw bestelling laten afleveren bij een PostNL Pakketpunt bij jou in de buurt. Hiervoor betaal je het standaard tarief € 5,40.

Bij bestellingen hoger dan € 75,- (exclusief verzendkosten) kunnen wij uw bestelling laten GRATIS afleveren bij een PostNL Pakketpunt. Dit geldt voor bestellingen in Nederland.

Bestellingen lager dan € 10,- (exclusief verzendkosten) hebben een hoger tarief maar is wel mogelijk voor € 6,95

In uw winkelmandje is het mogelijk deze optie aan te klikken, in het afrekenscherm krijg je een kaartje met geschikte PostNL locaties en bijbehorende openingstijden te zien.

Je wordt per e-mail op de hoogte gehouden over de status van je bestelling.

Waar en wanneer kan ik mijn bestelling afhalen?

  • Kies voor de optie “Afhalen in Bergschenhoek”

U krijgt een e-mail wanneer de bestelling klaarligt. (Bestelling verwerkt)

Direct afhalen
Bel ons even nadat u de bestelling heeft gedaan, dan zorgen wij dat uw bestelling klaar ligt.

Adres van ons magazijn:
De Ballonnenkoning / Feestwarenhuis.nl
Weg en Bos 86
2661 GX Bergschenhoek

Reguliere openingstijden magazijn:
Maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 uur
– Lunchpauze van 12:30 – 13:15 uur (gesloten)

Zaterdag van 10:00 – 12:00 uur (Alleen op afspraak)

Let op, wij hebben geen fysieke winkel, u kunt alleen online bestellen.

ACTIEVOORWAARDEN Feestwarenhuis.nl

Actiestatement Feestwarenhuis.nl

Feestwarenhuis.nl biedt u de beste prijs voor de producten die u bij ons kunt vinden.
Verschillende acties op verschillende productgroepen geven u de mogelijkheid om een mega goeie prijs te krijgen voor een geweldige outfit of een mooie decoratie voor het komende feest.

Uiteraard zijn er enkele voorwaarden aan verbonden. De voorwaarden zijn hieronder per stuk weergegeven.

MEGA Korting ACTIE - Doorlopende actie

Bij Feestwarenhuis hebben wij een doorlopende MEGA korting actie.
De gekozen producten kunt u bestellen met grote kortingen die kunnen oplopen tot wel 70%.
Bij de gekozen producten kunt u per product zien hoe groot de korting is die u ontvangt.

Op deze actie zijn de reguliere retourvoorwaarden van toepassing.

2 plus 1 GRATIS ACTIE - Doorlopende actie

Op geselecteerde producten ontvangt u 2 + 1 GRATIS. U besteld dus 2 producten en ontvangt het 3e product van hetzelfde EAN (artikel) nummer helemaal GRATIS.
Besteld u 6 producten dan betaald u er dus 4 en zo verder in deze staffelprijs.

RETOUR ZENDEN BINNEN DE ACTIE

Wanneer u onverhoopt een product retour stuurt naar ons dan wordt deze dus verrekend zoals de order is op het moment van retour sturen.
Voorbeeld:
U besteld 2 vlaggenlijnen en ontvangt er dus 3 van Feestwarenhuis.nl

U stuurt 1 vlaggenlijn retour aan ons conform de retourvoorwaarden hier ook vermeld in het Helpcenter. —> U ontvangt voor deze vlaggenlijn geen geld retour omdat dit het GRATIS product is.

U stuurt 2 vlaggenlijnen retour aan ons conform de retourvoorwaarden hier ook vermeld in het Helpcenter. —> U betaald dan dus 1 vlaggenlijn die u besteld heeft en ontvangt voor 1 vlaggenlijn uw betaling retour.

Het GRATIS ontvangen product is dus onderdeel van uw order en bij het retour sturen van uw gehele order moeten ook de aantallen conform uw bestelling overeen komen. Het achterhouden van het GRATIS ontvangen extra product wordt verrekend met uw retour bestelling.

Indien u twijfelt over het retour sturen van een deel van uw order dan kunt u altijd even contact opnemen met onze klantenservice

Staffel korting ACTIE - Doorlopende actie

Op geselecteerde producten ontvangt u  korting wanneer u een groter aantal besteld. Op die manier kunt u bij Feestwarenhuis.nl een leuke extra korting krijgen als u meer producten besteld in onze webshop.

De staffel korting staat vermeld bij de producten en is altijd geldig voor producten die op voorraad zijn. Het nabestellen van producten valt niet binnen de actie en dit is dan ook niet mogelijk.
De staffelkorting geldt voor producten met dezelfde EAN (artikelnummer). Combineren van verschillende producten binnen de staffel is niet mogelijk.
Voorbeeld: Van product X zijn er 9 op voorraad – U wilt er 25 bestellen. Dit is niet mogelijk met een nalevering. Voor deze vragen kunt u het beste contact opnemen met onze klantenservice.
Het is mogelijk dat met een nieuwe voorraad ook de verkoopsprijs een aanpassing krijgt. De actie geldt voor de producten en de aantallen die wij op voorraad hebben. De staffel wordt dan geldig vanaf de nieuwe prijzen.

RETOUR STUREN BINNEN DE ACTIE

Wij begrijpen dat deze actie de mogelijkheid geeft om meerdere maten van 1 product te bestellen en dan een deel retour te sturen. Dat is natuurlijk niet waarom we deze actie hebben bedacht en ook niet de manier hoe wij graag zien hoe deze actie wordt gebruikt.  Het is natuurlijk mogelijk om een product binnen de actie retour te sturen. Dit is altijd binnen onze retourvoorwaarden die ook in dit Helpcenter staan vermeld.

Bij het retour sturen van een order worden de kortingen verrekend op uw order zoals de overgebleven order op dat moment is.
Voorbeeld: Van product X besteld u 3 verschillende maten – U ontvangt dan een extra korting op het product. Wanneer wij deze producten retour ontvangen, uiteraard ongedragen en verkoopbaar conform onze voorwaarden, dan wordt de gegeven korting dus ook verrekend op uw order. U ontvangt dan retour het verschil tussen de eerste order aantallen en de retour gestuurde aantallen.

De staffels die wij binnen Feestwarenhuis.nl hanteren zijn zoals ze dat noemen dynamisch opgebouwd. Het is dus mogelijk dat de staffel per product en/of productgroep anders is.

Heeft u vragen over het retour sturen binnen de actie? Neem dan gerust even contact op met onze klantenservice.

Ik heb een kortingscode van Feestwarenhuis.nl, is de actie dan ook geldig?

Nee met een kortingscode heeft u al een extra korting ontvangen voor uw bestelling. De acties kunnen wij niet combineren, de mogelijkheden met de kortingscode zijn op basis van uw winkelmandje en niet op basis van de producten.

Zijn actie's en kortingen te combineren?

Nee de acties zijn per productgroep. Deze worden door Feestwarenhuis.nl op voorhand gekozen. Het combineren van verschillende acties is niet mogelijk. Op sommige producten geldt een actieprijs, op deze producten zijn de andere actie’s niet toe te passen.

De prijzen op de site zijn aangepast nu dat het product weer op voorraad is

Ja dat is zeker mogelijk. Binnen Feestwarenhuis.nl zoeken we altijd naar de beste prijs die wij u kunnen bieden.
Nieuwe voorraad die binnenkomt bij ons kan ook betekenen dat een prijs wordt aangepast, dit komt omdat ook onze inkoopsprijzen aangepast worden bij het inkopen van de producten.

Zijn er producten uitgesloten van een ACTIE?

Jazeker, we hebben een aantal producten moeten uitsluiten van enige actie. Dit zijn de producten waarbij de actie dus niet vermeld staat.

Ik heb toch nog een vraag over de actie's die ik zie op de site.

We hebben geprobeerd om de acties zo duidelijk als mogelijk is te vermelden in ons helpcenter.
Het is natuurlijk mogelijk dat u toch een vraag heeft die u hier niet kan vinden.
Neem dan gerust even contact met ons op via onze klantenservice.

Annuleren of retourneren

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Het kan natuurlijk voorkomen dat u uw bestelling wilt annuleren, hierin hanteren wij 3 verschillende mogelijkheden.

Uw bestelling is niet betaald en nog niet verzonden,

In dit geval kunt u uw bestelling geheel kosteloos annuleren, wij zouden het zeer op prijs stellen als u dit even aan ons laat weten zodat wij ook uw wachtende bestelling uit ons systeem kunnen halen en dat de reeds gereserveerde artikelen weer in de voorraad mogen worden opgenomen.

Uw bestelling is betaald en nog niet verzonden,

Mocht het zo zijn dat uw bestelling wel betaald is maar nog niet verzonden dan kunt u ook kosteloos annuleren. Neemt u dan wel direct contact met ons op en bij voorkeur telefonisch, onze medewerkers maken dan de annulering direct met u in orde.

Uw bestelling is betaald en verzonden,

Als uw bestelling reeds verzonden is vragen wij u te wachten totdat u de bestelling heeft ontvangen. Na ontvangst kunt u een retouraanvraag indienen en de bestelling retourneren.

Wij zullen u informeren zodra het pakket retour is gekomen en binnen 30 dagen het bedrag aan u retourneren.

U maakt dan gebruik van uw herroepingsrecht door binnen 14 dagen uw bestelling retour te melden. De kosten van het terugsturen zijn voor eigen rekening.

Ga naar het online retourformulier

Indien u vragen heeft over een artikel en/of het retour sturen van de bestelling dan kunt u contact opnemen met onze medewerkers per telefoon op 010-3073 633 of per e-mail naar info@feestwarenhuis.nl. Vermeld altijd uw bestelnummer!

Kan ik artikelen ruilen?

U heeft het verkeerde artikel gekozen in onze webshop.
U kunt het artikel dan retourneren, hiervoor kunt u gebruik maken van het online retourformulier. Het andere artikel besteld u direct via onze webshop.

Om kosten te besparen van het retour sturen van de artikelen kunt u ook kiezen om de artikelen terug te brengen aan ons magazijn in Bergschenhoek.

U heeft de verkeerde artikelen ontvangen.
In dit geval zullen wij u vragen om het verkeerde artikel aan ons retour te zenden. De kosten van het retourneren zijn v00r onze rekening, u ontvangt dan een retourlabel en u kunt gebruik maken van ons klachtenformulier om dit in gang te zetten, dit is de snelste manier omdat wij dan alle benodigde gegevens in 1 keer ontvangen.

Ga naar het klachtenformulier

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U wilt een retour aanvragen van uw bestelde producten?

Ga naar het online retourformulier

Alvast goed om te weten:

Het retour adres is:

Feestwarenhuis retouren
o.v.v. “Uw bestelnummer”
Weg en Bos 86
2661 GX Bergschenhoek

Na ontvangst van uw pakket ontvangt u van ons een bevestiging van ontvangst en een bevestiging van het retour storten van het bedrag naar uw rekening. De betaling van het retour bedrag zal binnen 30 dagen na ontvangst van het pakket plaatsvinden.

Let op dat uw bestelling voldoet aan onze retour voorwaarden (zie hieronder)

Mijn bestelling is te laat geleverd en ik heb op tijd besteld!

Het is natuurlijk altijd lastig om te classificeren wat op tijd besteld is.
Wij verzenden alle bestellingen die voor 17.00 worden gedaan direct en in 96% van de momenten wordt uw bestelling ook geleverd de volgende werkdag.

Er zijn natuurlijk altijd momenten in het jaar, denk hierbij aan Carnaval, Valentijnsdag, Halloween, Sinterklaas, Kerst of Black Friday waarbij de levertijden kunnen oplopen. U als klant kunt hier natuurlijk rekening mee houden door het moment van bestellen eerder te kiezen als het moment dat het uiterlijk nodig is. Kortom hou bij internetbestellingen altijd rekening met een redelijke levertijd.

De redelijke verzendtermijn die wij hanteren is;
Briefpost – 5 werkdagen na het moment van verzenden,
Post NL Pakket – 3-4 werkdagen na het moment van scannen bij Post NL.

Wanneer nemen wij een klacht van de bezorging in behandeling?
Wanneer uw bestelling na deze periode binnen komt dan vergoeden wij ook de verzendkosten die u maakt om uw zending retour te zenden. Dit geldt altijd voor de gehele bestelling en niet voor een deel van uw bestelling.
Neem hiervoor dan altijd contact op met onze klantenservice, u ontvangt dan van ons een retourzegel.

Kan ik een retourproduct ook langsbrengen?

Retouren kunt u zeker ook afgeven bij ons in Bergschenhoek.

Vul wel even het retourformulier in en zorg dat het duidelijk op de verpakking staat dat het een retour betreft. Onze medewerkers nemen uw pakket aan en verwerken deze retour direct of zo spoedig mogelijk.

Is retour sturen gratis?

Nee wij hanteren geen gratis retour meer. U betaald dus zelf de kosten van het retourproces.

Feestwarenhuis.nl staat voor een goeie en lage verkoopprijs. Gratis retour wordt altijd betaald door u als klant doordat de prijs altijd hoger ligt dan noodzakelijk is.
Door deze kosten niet op te voeren kunnen wij leveren tegen een lage prijs.

Problemen lossen we wel op
Let op, wij sturen alleen gratis retourlabels als er fouten zijn gemaakt en vergoeden geen zelf gemaakte portokosten, omdat wij afspraken hebben met onze vervoerders.
Ook vergoeden wij geen reparatiekosten voor producten, wettelijk gezien moet je ons namelijk de gelegenheid bieden het product te repareren, vervangen of terug te sturen.

Gebruik het klachtenformulier om contact met ons op te nemen, dit is de snelste manier omdat wij dan alle gevraagde gegevens van u hebben.

Binnen hoeveel tijd ontvang ik mijn terugbetaling?

In de meeste gevallen verwerken wij binnenkomende retourzendingen binnen 2 weken. Het wettelijke termijn is 4 weken echter komt dat bijna niet voor.

Tijdens sommige periodes duurt het langer dan 2 weken, omdat het handmatig verwerken van retourzendingen ons veel tijd kost (sorteren, controleren, opnieuw verpakken en administratief: terugbetalen aan de juiste persoon).

Tijdens Piek-periodes kunnen we achter lopen
Wanneer de aantallen hoger zijn (bijvoorbeeld rond Carnaval, Halloween, Oktoberfest of de feestdagen) ontstaat er een grote stapel pakketten en daarom kan het langer duren.

In deze periodes doen wij echt ons best om alle pakketten op tijd te versturen maar ook de retouren te verwerken, echter wij vragen je om wat extra geduld en begrip.

De maximale tijd voor de terugbetaling is 4 weken (wettelijk gezien), dit lukt ons altijd maar we begrijpen dat dit voor jou erg lang kan duren.

Kan je er niet op wachten?
Kun je echt niet wachten omdat je het geld nodig hebt mail ons jouw bestelnummer en het verzendbewijs dan proberen we jouw retourzending op te zoeken en met voorrang te verwerken.

Heb je een herinnering of aanmaning van Riverty (AfterPay) ontvangen?
Wij raden je aan het originele aankoopbedrag direct te betalen. De betalingsverplichting voor het oorspronkelijke aankoopbedrag bij Riverty vervalt namelijk niet, ook niet als je inmiddels iets hebt geretourneerd. Wettelijk gezien kan de betaling tot 30 dagen na versturen van je retourzending op zich laten wachten en daarom mag Riverty, na schriftelijke waarschuwing, incassokosten rekenen voor het te laat betalen van het openstaande vervallen bedrag.

Kwijtschelding incassokosten is via ons niet mogelijk
Wij kunnen de incassokosten namelijk niet bij Riverty kwijtschelden en je kan deze kosten ook niet op ons verhalen omdat wij geen betalingstermijn schenden. Je bent namelijk zelf deze betalingsverplichting aangegaan bij de aanschaf van de producten. Wanneer je dergelijke herinneringen / aanmaningen ontvangt, raden wij dus aan om met Riverty in contact te komen en te vragen wat de mogelijkheden zijn als je wacht op een retour te ontvangen bedrag.

Wat zijn de retourvoorwaarden?

U heeft het recht om binnen een termijn van 30 dagen zonder opgave van redenen de order te retourneren. De termijn verstrijkt 30 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, exclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 30 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien u slechts een deel van uw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 30 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 30 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.

Onze voorwaarden
Uiteraard geldt dat wij een aantal voorwaarden stellen aan het retour sturen van een product.

  • Het product moet in de originele verpakking retour worden gestuurd,
  • Het product is NIET gebruikt en / of volledig uitgepakt,
  • Erotische producten mogen niet retour gestuurd worden om redenen van hygiëne als de verzegeling na levering is verbroken,
  • Onderkleding mag NIET retour,
  • Speciaal voor u gemaakte / opgeblazen producten mogen niet retour.
  • U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Ons retouradres

Feestwarenhuis.nl Retouren
O.v.v. uw bestelnummer
Weg en Bos 86
2661 GX Bergschenhoek

Hoe retourneer ik mijn Bol.com bestelling?

Retourneren van een Bol.com bestelling

Het retourneren van uw artikel(en) kunt u regelen via uw account op www.bol.com

Let op: Heeft u meerdere orders besteld bij Bol.com en wilt u deze retour sturen verpak deze per stuk en met verschillende barcodes.
Verpak de producten NIET bij elkaar. Het is dan namelijk niet terug te vinden waar uw pakket zich bevind. Het is uw eigen verantwoording om de producten netjes te verpakken.

Hoe kan ik een klacht indienen?

Indien u een klacht heeft kunt u gebruik maken van ons klachtenformulier.

Wij proberen altijd met u tot een juiste oplossing te komen.

Mocht u het niet eens zijn met de oplossing of komen we er samen niet uit? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Welke garantie is van toepassing?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Binnen welke termijn wordt mijn retour verwerkt?

Het verwerken van de retouren is soms een tijd rovende klus. Mede omdat niet iedere klant netjes vermeld wie ze zijn, welk ordernummer het is en wat er aan de hand is. De retouren die wij binnenkrijgen worden binnen 10 werkdagen gecontroleerd en verwerkt. U ontvangt dan direct bericht en een terugbetaling conform de voorwaarden.

Let op, betaaltermijnen bij achteraf betalen vervallen niet en wij nemen geen verantwoording hiervoor. Zie ook de Afterpay sectie op het Helpcenter.

Retourverwerking rondom de speciale dagen zoals Black Friday, Sinterklaas, Kerst en Carnaval
We doen er alles aan om uw retour zo snel mogelijk te verwerken echter rondom de speciale dagen is het mogelijk dat het tot 21 werkdagen kan oplopen voordat wij de retouren hebben verwerkt. 

Bestellen en betalen

Hoe werkt het plaatsen van een bestelling?

Het plaatsen van een bestelling kan stapsgewijs. Hieronder volgt een beknopte uitleg:

  1. U verzamelt de producten in uw winkelmandje;
  2. Open het winkelmandje en selecteer de “Verzendwijze” of de mogelijkheid om af te halen;
  3. Vul het factuuradres in;
  4. Vul eventueel een afwijkend afleveradres in;
  5. Vul eventueel een opmerking in zoals een notitie voor de aflevering;
  6. Selecteer uw betaalwijze;
  7. Indien u akkoord gaat met de algemene voorwaarden, selecteert u het vinkje “Ik heb de algemene voorwaarden van de site gelezen en ga hiermee akkoord”;
  8. Klik op de knop Betalen;
  9. Volg de stappen voor de betaling;
  10. Na ontvangst van de betaling ontvangt u van ons de definitieve bevestiging van uw bestelling per e-mail. Indien u heeft gekozen voor een handmatige bankoverschrijving staan de instructies hiervoor in deze mail uitgelegd.

Betalen via iDEAL

iDEAL is het meest gebruikt op dit moment in Nederland.

Het voordeel van iDEAL is dat wij direct zien dat uw betaling binnen is en dat wij uw artikelen kunnen verzenden.
Als u zorgt voor een betaling voor 17:00 dan worden de artikelen dezelfde dag nog verzonden. In de regel heeft u deze dan de volgende dag in huis.
Uiteraard geldt dit wel voor werkdagen en met uitzondering van de feestdagen.

Heeft u vragen over de exacte werking van ideal en over de mogelijkheden bij uw bank, neem dan contact op met uw bank.

Wat informatie van ideal.nl

Is iDEAL echt veilig?
iDEAL is gebaseerd op internetbankieren en hanteert dezelfde beveiligingstechnieken. Dit betekent dat iDEAL net zo veilig is als internetbankieren.

Wordt iDEAL door alle internet browsers ondersteund?
iDEAL wordt ondersteund door alle browsers die ook door internetbankieren ondersteund worden. Dat zijn in ieder geval de veelgebruikte internet browsers zoals Internet Explorer en Firefox.

Werkt iDEAL ook op een mobiele telefoon of tablet?
iDEAL werkt op alle mobiele apparaten met een internetverbinding en webbrowser. Sommige banken hebben een speciale versie van iDEAL ontwikkeld die op mobiele telefoons en tablets prettiger in het gebruik is.

Betalen via PayPal

Betalingen kunnen ook via PayPal aan ons worden gedaan.

Op uw rekeningoverzicht van PayPal staat als afzender De Ballonnenkoning met de referentie “Uw betaling aan de Ballonnenkoning voor order #XXX”

Bij het afrekenen met PayPal kunt u voor de optie Achteraf Betalen kiezen. Bij het afronden van uw aankoop betaalt PayPal de verkoper voor u en wordt het geld pas na 21 dagen van uw bankrekening afgeschreven.

Betalen via Bancontact/Mistercash (België)

Speciaal voor onze Belgische klanten kunnen betalingen ook via Bancontact aan ons worden gedaan.

Op uw rekeningoverzicht van PayPal staat als afzender De Ballonnenkoning met de referentie “Uw betaling aan de Ballonnenkoning voor order #XXX”

Betalen via handmatige bankoverschijving

Als u niet wenst te betalen met iDEAL kunt u er ook voor kiezen om de betaling vooruit per bank te laten geschieden.

Bij uw overboeking is het noodzakelijk dat u het bestelnummer van uw bestelling vermeld, op deze manier kunnen wij uw betaling koppelen aan uw bestelling waardoor uw artikelen kunnen worden verzonden.

Voor de betalingen kunt u deze gegevens gebruiken.

Begunstigde: Stichting Derdengelden Buckaroo
IBAN: NL40INGB0654880735
BIC: INGBNL2A
Omschrijving: Vermeld uw bestelnummer!

Stichting Derdengelden Buckaroo is onze serviceprovider voor het ontvangen en verwerken van betalingen

Is er een maximaal bedrag voor handmatige bankoverschijving

Ja voor handmatige overschrijving staat een maximaal bedrag ingeschakeld.
Dit hebben we gedaan om fraude te voorkomen.

Wilt u toch een grotere bestelling plaatsen en deze via een zakelijk account betalen?
Zet de producten in uw winkelmandje en sla deze als favoriet op.
Neem dan even contact met ons op en wij helpen u door de volgende stappen heen.

Achteraf betalen via Riverty / AfterPay (Kosten en Retouren)

Bij Feestwarenhuis.nl is het mogelijk om gebruik te maken van Riverty / AfterPay. Betalen kan op 3 manieren: Achteraf betalen, gespreid betalen of betalen via automatische incasso. (Dit zijn diensten van Riverty)

De minimale orderhoeveelheid is € 75,-
De maximale orderhoeveelheid is € 500,-
De servicekosten zijn 5% van het totaalbedrag

Let op, U als klant gaat een betaalverplichting aan met Riverty. Wij hebben geen invloed hierop en kunnen geen aanpassingen hierin doen. 

“Ik ga gewoon wachten op de retour verwerking totdat ik Riverty betaal!”
Dit horen wij maar al te vaak en dat is niet slim. Ons advies is om altijd de betaling aan Riverty te doen, een retour wordt immers gewoon teruggestort op uw rekening als het binnen de voorwaarden valt. Wachten op verwerking van retouren en dus de post zending heeft effect op de kosten die ze rekenen.

Heb je een herinnering of aanmaning van Riverty (AfterPay) ontvangen?
Wij raden je aan het originele aankoopbedrag direct te betalen. De betalingsverplichting voor het oorspronkelijke aankoopbedrag bij Riverty vervalt namelijk niet, ook niet als je inmiddels iets hebt geretourneerd. Wettelijk gezien kan de betaling tot 30 dagen na versturen van je retourzending op zich laten wachten en daarom mag Riverty, na schriftelijke waarschuwing, incassokosten rekenen voor het te laat betalen van het openstaande vervallen bedrag.
Mocht u het bedrag al betaald hebben aan Riverty en komt het product bij ons retour dan worden deze retouren gewoon verwerkt bij Riverty. Hoe precies de verrekening plaatsvindt kunt u het beste navragen bij de klantenservice van Riverty.

Kwijtschelding incassokosten is via ons niet mogelijk
Wij kunnen de incassokosten namelijk niet bij Riverty kwijtschelden en je kan deze kosten ook niet op ons verhalen omdat wij geen betalingstermijn schenden. Je bent namelijk zelf deze betalingsverplichting aangegaan bij de aanschaf van de producten. Wanneer je dergelijke herinneringen / aanmaningen ontvangt, raden wij dus aan om met Riverty in contact te komen en te vragen wat de mogelijkheden zijn als je wacht op een retour te ontvangen bedrag.

Kosten na het retoursturen van een bestelling of deel van uw bestelling
Afterpay/ Riverty brengt kosten in rekening voor het gebruik van hun diensten. Deze kosten worden 100% aan Feestwarenhuis.nl belast en deze kosten belasten wij ook door aan u. Dat kunt u vinden in uw betaalscherm.
Wanneer u ervoor kiest om een bestelling of een deel van de bestelling retour te sturen blijven deze kosten staan.
Wij betalen deze kosten (Riverty) niet terug omdat deze kosten ook bij ons worden belast. 

 

Zoals ze zeggen “Geld lenen kost Geld” en dat is bij Riverty zeker het geval. Wij bieden u de mogelijkheid om Riverty te gebruiken maar adviseren u om te kiezen voor een i-deal betaling. 

Ik heb besteld via bol.com bij Feestwarenhuis.nl

Feestwarenhuis.nl is verkooppartner van bol.com.
Producten die u via bol.com heeft besteld moeten ook betaald worden via uw bol.com account en niet rechtstreeks aan Feestwarenhuis.nl.

We krijgen vaak de vraag waarom de prijzen op bol.com anders zijn dan op Feestwarenhuis.nl. De reden is dat bij bol.com alle kosten zoals verpakken en verzenden in de prijs zijn berekend en er ook andere kosten van bol.com in het bedrag zijn verwerkt.

Feestwarenhuis.nl geeft geen credit wanneer de prijs op onze eigen site anders uitkomt dan via bol.com.

Ontvang ik een factuur van mijn bestelling?

Natuurlijk ontvangt u automatisch een factuur van uw bestelling.
In de webshop is het zo geregeld dat de factuur wordt verzonden zodra de bestelling is ingepakt en klaar is voor verzending.

Kiest u voor handmatige overboeking omdat u deze bijvoorbeeld wil declareren dan krijgt u eerst een bevestiging met een verzoek tot betalen. Zodra de betaling is geboekt via bank of Buckaroo dan wordt uw order verzonden en dan ontvangt u ook een factuur in de mail om de declaratie in orde te maken.

Kan ik de gegevens en informatie aan laten passen op de factuur?

Nee wij passen geen gegevens aan op de factuur.
U vult deze gegevens in bij het bestellen en op die gegevens wordt ook de factuur opgemaakt.
Het handmatig aanpassen van facturen is niet toegestaan.

U heeft via Bol.com besteld en wilt de factuur aanpassen?
Ook dit is niet toegestaan. Bij Bol.com worden de gegevens uit uw Bol.com account overgenomen in de factuur die wij naar u verzenden. Het aanpassen van uw Bol.com account heeft geen effect op lopende orders maar enkel op toekomstige orders.

BTW in Nederland en België

Feestwarenhuis.nl is gericht op een particuliere markt.
Wij verzenden altijd een factuur met BTW. U kunt zakelijk bestellen bij Feestwarenhuis.nl en de factuur ook zakelijk inboeken. De BTW staat netjes vermeld op uw factuur.

BTW in België
Het verleggen van BTW is enkel mogelijk voor een zakelijke klant in België. Feestwarenhuis.nl is gericht op de particuliere klant en kan geen BTW verleggen op single orders in de webshop. Hiervoor moet een zakelijk account geopend worden, neem hiervoor contact met ons op.

BTW op orders Bol.com
Ons Bol.com account is gericht op de particuliere klant. Wij verleggen GEEN BTW voor orders van Bol.com.

Ik zie dat de prijs veranderd op de site

Feestwarenhuis.nl is continu bezig om voor u de beste prijs te bieden. Daarom wordt er iedere dag bekeken welke tarieven we hanteren. Het komt dus voor dat u soms een andere prijs betaald voor het product.
Nieuwe voorraad die binnenkomt bij ons kan ook betekenen dat een prijs wordt aangepast, dit komt omdat ook onze inkoopsprijzen aangepast worden bij het inkopen van de producten.

Over Feestwarenhuis.nl

Over De Ballonnenkoning/Feestwarenhuis.nl

De Ballonnenkoning is in 2005 opgericht door Maurice Herpst. Het bedrijf is gespecialiseerd in aankleding met ballonnen voor feesten, bruiloften en evenementen door heel Nederland.

Met een eigen ballondrukkerij en met meerdere webshops in ballonnen en feestartikelen tot één van de grootste van Nederland.

Per 1 oktober 2020 is De Ballonnenkoning onderdeel geworden van Skihut Exploitatie Rotterdam.

Door het steeds maar groeiende assortiment is de webshop van De Ballonnenkoning is omgedoopt naar Feestwarenhuis.nl, dit dekt de lading beter.

Andere websites binnen ons bedrijf zijn;

Is Feestwarenhuis.nl ook een winkel?

Wij zijn een online feestwinkel, dat betekent dat u alleen online kunt shoppen. Direct afhalen is wel mogelijk. Kies voor de optie “Afhalen in Bergschenhoek”.

U krijgt een e-mail wanneer de bestelling klaarligt. (Bestelling verwerkt)

Direct afhalen
Bel ons even nadat u de bestelling heeft gedaan, dan zorgen wij dat uw bestelling klaar ligt.

Adres van ons magazijn:
De Ballonnenkoning / Feestwarenhuis.nl
Weg en Bos 86
2661 GX Bergschenhoek

Reguliere openingstijden magazijn:
Maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 uur
– Lunchpauze van 12:30 – 13:15 uur (gesloten)

Zaterdag van 10:00 – 12:00 uur

Wat zijn de openingstijden?

Onze afhaalbalie is standaard geopend op de onderstaande tijden.

Maandag t/m vrijdag van 09:00 – 17:00 uur
Lunchpauze tussen 12:30 – 13:15 uur (gesloten)

Zaterdag van 10:00 – 12:00 uur

Reguliere feestdagen zijn hierin niet meegenomen. Twijfelt u of wij geopend zijn? Bel dan gerust even met onze klantenservice op 010-3073 633

Zijn er openstaande vacatures?

Openstaande vacatures worden op deze pagina geplaatst: Vacatures bij Feestwarenhuis.nl

UITZENDBUREAU, U heeft een geschikte kandidaat voor ons

Wij werken niet met een uitzendbureau en uw voorstel wordt ook niet op prijs gesteld.
Voor onze personele zaken hebben wij een aantal geselecteerde bureau’s.

Is Feestwarenhuis.nl maatschappelijk verantwoord?

Jazeker. Binnen Feestwarenhuis.nl staat de persoon centraal. Wij hebben een geheel MVO programma in samenwerking met 27 gemeentes.
De Ballonnenkoning en Feestwarenhuis.nl zijn erkend Sociaal ondernemer. 
Wij kunnen u verder helpen binnen uw social return.

Meest gestelde vragen over onze ballonnen

Hoe lang blijven ballonnen zweven?

Hoe lang de ballon blijft zweven is afhankelijk van het soort ballon, de temperatuur en luchtvochtigheidsgraad.

Onderstaande waarden zijn slechts indicatief en geven een goed gemiddelde weer.

Latexballonnen

Formaat Inhoud Zweefkracht Zweefduur
9″ (23 cm) 0,007 m3 6 gram 6-8 uur
11″ (28 cm) 0,015 m3 10 gram 14 uur
12″ (30 cm) 0,022 m3 16 gram 16 uur
16″ (40 cm) 0,042 m3 120 gram 32 uur
30″ (75 cm) 0,226 m3 184 gram 2-4 dagen
3′ (90 cm) 0,425 m3 339 gram 4-5 dagen

Folieballonnen / bubbles

Formaat Inhoud Zweefkracht Zweefduur
> 40 cm ??? > 6 gram Min. 1 week

De zweefkracht en -duur zijn afhankelijk van de omstandigheden zoals bijvoorbeeld temperatuur en luchtvochtigheidsgraad.

De zweefduur van een latexballon kan tot 8x verlengd worden met een HiFLOAT coating. De zweefkracht neemt daardoor wel af.

Hoeveel ballonnen kan ik vullen met een heliumtank?

Dit is afhankelijk van het formaat van de ballon en de inhoud van de cilinder.

Latexballonnen

9″
(23 cm)
11″
(28 cm)
12″
(30cm)
Wegwerptank klein (0,21 m3) 30 15 13
Wegwerptank groot (0,35 m3) 50 25 21
*Heliumcilinder 5L (1 m3) 140 70 60
*Heliumcilinder 10L (2 m3) 280 140 120
*Heliumcilinder 30L (6 m3) 840 420 360
*Heliumcilinder 50L (10 m3) 1400 700 600

*Niet leverbaar

Bovenstaande hoeveelheden zijn indicatief, houdt er rekening mee dat tijdens het vullen gas kan ontsnappen waardoor je uiteindelijk minder ballonnen kan vullen.

Huurcilinders kunt u huren via onze website https://deballonnenkoning.nl/

Hoeveel helium gaat er in een ballon?

Hoeveel helium er in de ballon gaat is afhankelijk van het soort ballon.

Latexballonnen

Formaat Inhoud Zweefkracht Zweefduur
9″ (23 cm) 0,007 m3 6 gram 6-8 uur
11″ (28 cm) 0,015 m3 10 gram 14 uur
12″ (30 cm) 0,022 m3 16 gram 16 uur
16″ (40 cm) 0,042 m3 120 gram 32 uur
30″ (75 cm) 0,226 m3 184 gram 2-4 dagen
3′ (90 cm) 0,425 m3 339 gram 4-5 dagen

Folieballonnen / bubbles

Formaat Inhoud Zweefkracht Zweefduur
> 40 cm ??? > 6 gram Min. 1 week

De zweefkracht en -duur zijn afhankelijk van de omstandigheden zoals bijvoorbeeld temperatuur en luchtvochtigheidsgraad.

De zweefduur van een latexballon kan tot 8x verlengd worden met een HiFLOAT coating. De zweefkracht neemt daardoor wel af.

Worden de ballonnen opgeblazen geleverd?

Let op dat alle ballonnen in onze webshop ongevuld worden verzonden. Uitzonderingen zijn:

Ballonpost (heliumgevulde ballon versturen per post)

Bij een geselecteerd assortiment folieballonnen kunt u de optie “Versturen als kadoballon / gevuld met helium” aanvinken. De producten worden aangegeven met een afbeelding met de tekst “heliumgevuld”.

Ook kan er een gratis kaartje meegezonden worden.

De ballon kunt u ook afhalen op de gewenste dag, selecteer dan de optie “Ophalen in Bergschenhoek”

Kant en klaar ballonnen bestellen
Nog makkelijker is kant en klaar bestellen van ballondecoraties of heliumballonnen. Kijk alle voorbeelden op https://deballonnenkoning.nl/ en vraag vrijblijvend een offerte aan

Zijn ballonnen biologisch afbreekbaar?

Latexballonnen zijn gemaakt van een natuurlijk rubber genaamd latex. Het volledige product is 100% biologisch afbreekbaar.

Echter! Laat ballonnen niet rondzwerven in de natuur. Gooi de ballonnen na afloop in de afvalbak.

Kan ik ballonnen oplaten?

Ballonnen horen niet thuis in de natuur. Het oplaten van ballonnen is niet meer van deze tijd.
Ons advies is dan ook om het niet te doen. Verschillende gemeentes geven hoge boetes bij het oplaten van ballonnen.

HI-Float - Hoeveel Hi-Float moet er in de ballon?

Op de verpakking van de Hi-Float, Ballonboost staat beschreven hoeveel er precies in welke maat ballonnen moet worden gebruikt.
Gebruikt u teveel Hi-Float dan zal de ballon snel zakken of zelfs helemaal niet omhoog gaan.
Gebruikt u te weinig Hi-Float dan zal de ballon stijgen maar zal niet meerdere dagen zweven.
TIP : Probeer altijd eerst 1 ballon uit voordat u alle ballonnen bewerkt en uiteindelijk niets over heeft.

HI-Float - Kan ik alle ballonnen vullen met Hi-Float?

Nee – Hi Float is ontwikkeld voor ballonnen vanaf 30 cm en gemaakt van latex.
Folieballonnen kunnen niet met Hi Float worden gevuld.
Ballonnen kleiner dan 28-30 cm kunnen ook niet met Hi-Float worden gevuld.

HI-Float - Geldt er een garantie op het gebruik van Hi-Float?

Nee – Hi Float is geen reden voor garantie op uw aankoop. Het is een aanpassing aan de ballonnen en wij kunnen op afstand niet beoordelen hoe u precies te werk bent gegaan.

HI-Float - Kan ik ieder merk ballonnen gebruiken met Hi-Float?

Het is aan te raden dat u ballonnen gebruikt van een gerenomeerd merk. Ballonnen rechtstreeks uit China zullen erg dun zijn en in combinatie met Hi-Float klappen. Dat is geen probleem met ballonnen van gerenommeerde merken.

Gender Reveal Ballonnen - Hoe lang blijft mijn ballon zweven als ik deze zelf maak?

Wanneer u de Gender Reveal Ballon zelf heeft gevuld met confetti en met helium is de zweeftijd geheel afhankelijk van de afmeting van de ballon en het gewicht.

Wij raden u altijd aan een Gender Reveal binnen enkele uren te gebruiken, op deze manier heeft u het beste resultaat.

Gender Reveal Ballonnen - Hoeveel gewicht kan de ballon dragen?

Wanneer u de Gender Reveal Ballon zelf gaat maken met helium is het aan te raden om maximaal 70 gram confetti te gebruiken in de ballon die u gaat vullen met helium. Op deze manier is de zweeftijd gemiddeld 6 uur.

Een Gender Reveal Ballon met lucht hangt u natuurlijk op aan de knoop. Hierin is het mogelijk om 200 gram confetti te gebruiken.

Gender Reveal Ballonnen - Kant en klaar bestellen

Natuurlijk kunnen wij ook een Gender Reveal Ballon voor u maken die geheel kant en klaar is.
Hiervoor kunt u contact opnemen met De Ballonnenkoning. Binnen De Ballonnenkoning maken wij deze ballonnen kant en klaar.
Onze medewerkers kunnen u precies uitleggen hoe wij de ballonnen maken en wat de verschillende opties zijn die wij u kunnen aanbieden.